Филтри

Категории

Чрез храна си набави онова, което ти липсва-част 1

Дата: 21 Юли 2016

Тези фактори ни излагат на риск и от развитието на определени болести. Най-често не можем да разберем, че някои от веществата в организма ни липсват, докато не започнем да изпитваме съответните симптоми. Повечето хора не осъзнават, че хранителните добавки като витамини, минерали, пробиотици и хранителни комплекси не са заместители на разнообразното хранене. Те не съдържат разнообразния спектър на хранителни вещества, които могат да се набавят със зеленчуци и плодове, например. Хранителните дефицити могат да предизвикат проблеми на абсолютно всяко ниво:

*Воден баланс  

*Нервна система

*Храносмилане

*Метаболизъм

Затова тук ще опишем най-често срещаните хранителни дефицити и какво може да се направи, за да се предпазим и предотвратим от последиците при липсата им.

Най-често срещаните хранителни дефицити:

Хранителен дефицит - Желязо

Желязото подпомага най-важната част от тялото, а именно кръвта.

Огромна грешка е да пренебрегваме ниското му съдържание в организма ни. Хемоглобинът е този, който помага на червените кръвни клетки да пренасят кислорода в цялото тяло, а желязото е от съществено значение за производството му. Когато организмът страда от недостиг на желязо, съответно се разпространява и по-малко кислород до тъканите, а клетките умират и причината за това е, че са лишени от необходимото количество кислород.

 

 

В храната се съдържат основно два вида желязо:

Единият вид желязо (хем-желязото) се абсорбира доста добре и се съдържа само в животинските храни и в особено големи количества в червеното месо. Богатите храни на този вид желязо са птичето и червеното месо, черният дроб и рибата.

Другият (не-хем-желязото) се съдържа и в животинските, и в растителните храни. За разлика от първия вид, той се абсорбира от тялото по-трудно.

Недостигът на желязо е най-често срещаният хранителен дефицит и от него страдат около 25% от населението на планетата. Вегетарианците са по-предразположени към недостиг на желязо, защото не приемат месо, а само вида желязо от растенията, което не се абсорбира толкова добре. Най-честото усложнение от този недостиг е анемията. Характерно за анемията е, че количеството на червените кръвни клетки намалява и кръвта става по-малко способна да пренася кислорода до органите в тялото. Желязото също участва в правилното клетъчно функциониране, както и в синтеза на някои хормони.

Признаците за недостиг на желязо са:

• Чувство на умора

• Безпокойство

• Бледа кожа

• Главоболие

• Отслабена имунна система

• Изтъняване на косата

• Нарушена функция на мозъка

Няма как да пропуснем и факта, че желязото е и вредно в прекалено големи количества.

 

 

Храните, които са най-богати на желязо :

 

Автор: Станимир Михов

 

 

източникwoman.bg

 

 

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
  • Все още няма коментари

Промоции

Baby Nose Vacuum електрически аспиратор за нос

Baby Nose Vacuum електрически аспиратор за нос LANAFORM

-10%
Цена: 89.10лв.
Каталожна цена: 99.00лв.
виж отстъпката
Отстъпки за вас
Цена: 89.10лв.
Каталожна цена: 99.00лв.
Отстъпка: 9.90лв. (10.00%)
Апарат за измерване на кръвно налягане Omron MIT 3

Апарат за измерване на кръвно налягане Omron MIT 3

-15%
Цена: 99.45лв.
Каталожна цена: 117.00лв.
виж отстъпката
Отстъпки за вас
Цена: 99.45лв.
Каталожна цена: 117.00лв.
Отстъпка: 17.55лв. (15.00%)
Инхалатор CompAIR  BASIC  NE-C803

Инхалатор CompAIR BASIC NE-C803

-15%
Цена: 69.70лв.
Каталожна цена: 82.00лв.
виж отстъпката
Отстъпки за вас
Цена: 69.70лв.
Каталожна цена: 82.00лв.
Отстъпка: 12.30лв. (15.00%)
Върни До Горе